Strategic options for forest policy development
Aici sunt prezentate diferențele dintre versiunile selectate și versiunea curentă a paginii.
Ambele părți revizuirea anterioarăVersiuni anterioareUrmatoarea versiune | Versiuni anterioare | ||
about:methodology [2020/08/09 21:46] – administrator | about:methodology [2020/08/10 19:16] (curent) – administrator | ||
---|---|---|---|
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | ====== | + | ====== |
- | Consultarea | + | Metodologia de lucru propusă pentru consultarea |
- | * Are ca obiect __implicarea principalilor | + | Factorii |
- | * Urmărește __identificarea aspectelor consensuale__, | + | |
- | * Urmărește __identificarea și sublinierea diferențelor de abordare și păreri__ dintre factorii interesați și informarea corectă a autorității | + | |
- | * Vizează __colectarea și prezentarea într-un mod structurat a opțiunilor__ factorilor interesați | + | |
- | * __Nu își propune elaborarea unui document strategic de politici publice__, aceasta fiind atributul legal al autorității centrale responsabile; | + | |
- | * Își propune încurajarea factorilor interesați de a ține seama de __contextul strategic și oportunitățile oferite de cadrul definit de Comisia Europeană și Națiunile Unite__ în formularea pozițiilor proprii; | + | |
- | * Presupune __aplicarea unei metode consacrate | + | |
- | Metodologia de lucru propusă pentru consultarea factorilor interesați | + | %%Consultarea se bazează pe o abordare de la general (viziune și principii) la particular (obiective și măsuri) bazată pe o schemă îndeobște acceptată a procesului de identificare și formulare a opțiunilor strategice.%% |
+ | |||
+ | %%Ea pleacă de la presupunerea că la nivel de principii directoare și direcții generale de acțiune (așa cum sunt ele definite mai jos) șansele de întrunire a consensului sunt mai ridicate, în timp ce, pe măsura detalierii obiectivelor specifice și a măsurilor necesare, se vor contura poziții diferite ale factorilor interesați. | ||
+ | |||
+ | **%%Etapa I: Constituirea grupurilor | ||
+ | |||
+ | %%Această etapă presupune înscrierea principalilor factori interesați pe grupuri de lucru și arii tematice. Fiecare grup de lucru va avea desemnat câte 2 raportori (câte unul din partea celor două universități) și un secretariat (cu sprijinul autorității centrale responsabile). În grupurile de lucru dialogul va fi gestionat în mod obiectiv de către cei doi raportori iar secretariatul care va asigura transparența procesului pe toată durata sa. Documentele rezultate ca urmare a activității grupurilor de lucru urmează a fi reunite, cu eliminarea suprapunerilor, | ||
+ | |||
+ | %%În această etapă se va elabora și metodologia | ||
+ | |||
+ | {{ : | ||
+ | |||
+ | **%%Etapa II: Consultarea principalilor factori interesați cu privire la principiile directoare și direcțiile strategice de acțiune%%** | ||
+ | |||
+ | %%Etapa presupune încercarea de a se obține consens între factorii interesați cu privire la cadrul principial de formulare a opțiunilor strategice și la direcțiile strategice. Etapa include: | ||
+ | |||
+ | * %%Completarea de către participanți a unor chestionare privind principiile directoare și direcțiile strategice, cu variante prezente deja în documente programatice propuse la nivelul sectorului ( la nivel global, european și/sau din alte țări cu condiții apropiate României) dar și posibilitatea de a fi formulate alte principii sau direcții strategice. Centralizarea chestionarelor va fi realizată cu sprijinul secretariatului.%% | ||
+ | * %%Desfășurarea unei întâlniri cu membrii grupurilor de lucru în scopul obținerii, pe baza medierii raportorilor a unui consens cât mai larg între participanți privind direcțiile strategice ce necesită a fi abordate cu prioritate.%% | ||
+ | * %%Pe baza discuțiilor din cadrul întâlnirilor din grupurile de lucru, în cadrul echipei de integrare formată din 8-10 membri desemnați de cele două universități (inclusiv raportorii)se va realiza un document de etapă, cu principiile directoare | ||
+ | |||
+ | {{ : | ||
+ | |||
+ | **%%Etapa III. Consultarea factorilor interesați privind obiectivele specifice | ||
+ | |||
+ | %%Etapa presupune identificarea opțiunilor participanților cu privire | ||
+ | |||
+ | * %%Completarea de către participanți a unor chestionare structurate pentru fiecare grup de lucru ce vor da posibilitatea participanților de a menționa, pentru fiecare obiectiv specific propus: măsurile necesare, parteneri de implementare, | ||
+ | * %%Analiza chestionarelor și structurarea răspunsurilor (opțiunilor) în vederea dezbaterii într-o întâlnire ulterioară%% | ||
+ | * %%Desfășurarea unor întâlniri cu membrii grupurilor de lucru în scopul prezentării și discutării opțiunilor privind obiectivele specifice și măsurile descrise de către participanți prin intermediul chestionarelor%% | ||
+ | * %%Pe baza discuțiilor din cadrul întâlnirilor din grupurile de lucru, în carul echipei | ||
+ | |||
+ | **%%Etapa IV. Elaborarea documentului de sinteză și dezbaterea publică a acestuia%%** | ||
+ | |||
+ | %%Etapa se va desfășura | ||
+ | |||
+ | %%Rezultatele procesului de consultare publică, pe fiecare arie tematică, va fi supus unei dezbateri publice cu invitarea tuturor factorilor interesați.%% | ||
+ | |||
+ | ~~META: | ||
+ | |||
+ | position = 002 | ||
- | \\ Factorii interesați s-au înscris în mod instituțional sau voluntar ca specialiști sau reprezentanți ai societății civile în proces optând pentru unul sau mai multe dintre [[about: | + | ~~ |