Strategic options for forest policy development
Aici sunt prezentate diferențele dintre versiunile selectate și versiunea curentă a paginii.
Urmatoarea versiune | Versiuni anterioare | ||
process:phase01:test [2020/08/27 16:08] – creat administrator | process:phase01:test [2020/10/01 15:37] (curent) – gabriela.baban | ||
---|---|---|---|
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | gsdf | + | ====== Principii propuse ====== |
+ | |||
+ | **Principiul coerenței legislative ** | ||
+ | |||
+ | Cadrul de reglementare a sectorului forestier este simplu, armonizat, predictibil și eficient și permite o evaluare permanentă a eficacității implementării. | ||
+ | |||
+ | **Principiul respectului față de proprietate ** | ||
+ | |||
+ | Stabilirea și implementarea instrumentelor de politică forestieră urmăresc consolidarea manifestării dreptului de proprietate. | ||
+ | |||
+ | **Principiul asigurării stabilității ecosistemelor forestiere ** | ||
+ | |||
+ | Politica forestieră urmărește creșterea rezilienței ecosistemelor forestiere și adaptarea la perturbațiile tot mai frecvente inclusiv în contextul schimbării climatice. | ||
+ | |||
+ | **Principiul asigurării continuității serviciilor ecosistemice ** | ||
+ | |||
+ | Gestionarea pădurilor se face cu asigurarea măsurilor tehnice necesare pentru asigurarea eficacității | ||
+ | |||
+ | **Principiul reprezentativității în conservarea biodiversității ** | ||
+ | |||
+ | Conservarea biodiversității este abordată prioritar prin arii naturale protejate reprezentative, | ||
+ | |||
+ | **Principiul integrării nevoilor sociale ** | ||
+ | |||
+ | Politica forestieră integrează nevoile societății și ale comunităților locale privind furnizarea bunurilor și serviciilor necesare dezvoltării regionale și de asigurare a unor condiții de muncă stabile. | ||
+ | |||
+ | **Principiul viabilității și competitivității economice ** | ||
+ | |||
+ | Politica forestieră susține stimularea competitivității sectorului forestier și furnizare către societate a bunurilor și serviciilor care să contribuie la o bioeconomie neutrală din punct de vedere climatic. | ||
+ | |||
+ | **Principiul eficienței administrative ** | ||
+ | |||
+ | Cadrul administrativ este simplu, eficient și competitiv pentru a stimula proprietarii și gestionarii de pădure să întreprindă activități concrete cu scopul de a îmbunătăți calitatea, productivitatea, | ||
+ | |||
+ | **Principiul prevalenței obligației de rezultat ** | ||
+ | |||
+ | În evaluarea performanțelor sectorului forestier, obligația de rezultat este prevalentă obligației de procedură pentru a crea un cadru consistent de asumare a răspunderii de către entitățile/ | ||
+ | |||
+ | **Principiul integrării intersectoriale ** | ||
+ | |||
+ | Formularea obiectivelor strategice ale sectorului forestier se face cu luarea în considerare a politicilor sectoriale adiacente sectorului de la nivel internațional, | ||
+ | |||
+ | **Principiul fundamentării științifice ** | ||
+ | |||
+ | Deciziile politice, strategice și de management se bazează pe date robuste, fundamentate științific, | ||
+ | |||
+ | **Principiul politicii participative ** | ||
+ | |||
+ | Stabilirea instrumentelor politicii forestiere și evaluarea rezultatelor acestora se realizează cu implicarea transparentă și activă a tuturor factorilor interesați. | ||
+ | |||
+ | **Principiul transparenței ** | ||
+ | |||
+ | Asigurarea unui sistem transparent care să asigure accesul publicului la informații actualizate, | ||
+ | |||
+ | ~~META: | ||
+ | position = 001 | ||
+ | ~~ | ||