Opțiuni strategice pentru dezvoltarea politicii forestiereStrategic options for forest policy development
Aici sunt prezentate diferențele dintre versiunile selectate și versiunea curentă a paginii.
| Ambele părți revizuirea anterioarăVersiuni anterioareUrmatoarea versiune | Versiuni anterioare | ||
| process:phase01:test [2020/08/27 16:11] – administrator | process:phase01:test [2020/10/01 15:37] (curent) – gabriela.baban | ||
|---|---|---|---|
| Linia 1: | Linia 1: | ||
| ====== Principii propuse ====== | ====== Principii propuse ====== | ||
| - | ~~META: position = 001 ~~ | + | **Principiul coerenței legislative ** |
| + | |||
| + | Cadrul de reglementare a sectorului forestier este simplu, armonizat, predictibil și eficient și permite o evaluare permanentă a eficacității implementării. | ||
| + | |||
| + | **Principiul respectului față de proprietate ** | ||
| + | |||
| + | Stabilirea și implementarea instrumentelor de politică forestieră urmăresc consolidarea manifestării dreptului de proprietate. | ||
| + | |||
| + | **Principiul asigurării stabilității ecosistemelor forestiere ** | ||
| + | |||
| + | Politica forestieră urmărește creșterea rezilienței ecosistemelor forestiere și adaptarea la perturbațiile tot mai frecvente inclusiv în contextul schimbării climatice. | ||
| + | |||
| + | **Principiul asigurării continuității serviciilor ecosistemice ** | ||
| + | |||
| + | Gestionarea pădurilor se face cu asigurarea măsurilor tehnice necesare pentru asigurarea eficacității | ||
| + | |||
| + | **Principiul reprezentativității în conservarea biodiversității ** | ||
| + | |||
| + | Conservarea biodiversității este abordată prioritar prin arii naturale protejate reprezentative, | ||
| + | |||
| + | **Principiul integrării nevoilor sociale ** | ||
| + | |||
| + | Politica forestieră integrează nevoile societății și ale comunităților locale privind furnizarea bunurilor și serviciilor necesare dezvoltării regionale și de asigurare a unor condiții de muncă stabile. | ||
| + | |||
| + | **Principiul viabilității și competitivității economice ** | ||
| + | |||
| + | Politica forestieră susține stimularea competitivității sectorului forestier și furnizare către societate a bunurilor și serviciilor care să contribuie la o bioeconomie neutrală din punct de vedere climatic. | ||
| + | |||
| + | **Principiul eficienței administrative ** | ||
| + | |||
| + | Cadrul administrativ este simplu, eficient și competitiv pentru a stimula proprietarii și gestionarii de pădure să întreprindă activități concrete cu scopul de a îmbunătăți calitatea, productivitatea, | ||
| + | |||
| + | **Principiul prevalenței obligației de rezultat ** | ||
| + | |||
| + | În evaluarea performanțelor sectorului forestier, obligația de rezultat este prevalentă obligației de procedură pentru a crea un cadru consistent de asumare a răspunderii de către entitățile/ | ||
| + | |||
| + | **Principiul integrării intersectoriale ** | ||
| + | |||
| + | Formularea obiectivelor strategice ale sectorului forestier se face cu luarea în considerare a politicilor sectoriale adiacente sectorului de la nivel internațional, | ||
| + | |||
| + | **Principiul fundamentării științifice ** | ||
| + | |||
| + | Deciziile politice, strategice și de management se bazează pe date robuste, fundamentate științific, | ||
| + | |||
| + | **Principiul politicii participative ** | ||
| + | |||
| + | Stabilirea instrumentelor politicii forestiere și evaluarea rezultatelor acestora se realizează cu implicarea transparentă și activă a tuturor factorilor interesați. | ||
| + | |||
| + | **Principiul transparenței ** | ||
| + | |||
| + | Asigurarea unui sistem transparent care să asigure accesul publicului la informații actualizate, | ||
| + | |||
| + | ~~META: | ||
| + | position = 001 | ||
| + | ~~ | ||