Strategic options for forest policy development
Aici sunt prezentate diferențele dintre versiunile selectate și versiunea curentă a paginii.
Ambele părți revizuirea anterioarăVersiuni anterioareUrmatoarea versiune | Versiuni anterioare | ||
process:phase02:initial [2020/10/04 17:21] – administrator | process:phase02:initial [2020/11/03 12:26] (curent) – administrator | ||
---|---|---|---|
Linia 6: | Linia 6: | ||
| | //Pădurile au o pondere mai mare în suprafața României urmărindu-se o extindere a vegetației forestiere pe cât mai multe suprafețe cu potențială utilizare forestieră// | | | //Pădurile au o pondere mai mare în suprafața României urmărindu-se o extindere a vegetației forestiere pe cât mai multe suprafețe cu potențială utilizare forestieră// | ||
| **Direcția strategică 2: Furnizarea cu continuitate a serviciilor ecosistemice** | | **Direcția strategică 2: Furnizarea cu continuitate a serviciilor ecosistemice** | ||
- | | | //Deziderat: | + | | | //Pădurea își îndeplinește cu continuitate funcțiile la un nivel stabilit ca obligatoriu și agreat de societate, iar depășirile necesare ale acestui nivel sunt specificate și susținute activ// | |
| **Direcția strategică 3: Creșterea rolului socio-cultural al pădurilor** | | **Direcția strategică 3: Creșterea rolului socio-cultural al pădurilor** | ||
- | | | //Deziderat: | + | | | //Pădurile joacă un rol sporit în furnizarea către societate a serviciilor recreative și sanogene urmărind spiritul respectului față de mediul natural și față de proprietarul terenului// | |
| **Direcția strategică 4: Stimularea viabilității financiare a proprietății forestiere** | | **Direcția strategică 4: Stimularea viabilității financiare a proprietății forestiere** | ||
- | | | //Deziderat: | + | | | // |
| **Direcția strategică 5: Continuitatea producției sustenabile de lemn** | | **Direcția strategică 5: Continuitatea producției sustenabile de lemn** | ||
- | | | //Deziderat: | + | | | //Pădurile sechestrează carbon la un nivel cât mai apropiat de potențialul lor maxim stațional și furnizează cu continuitate sortimente superioare de masă lemnoasă.// |
| **Direcția strategică 6: Diminuarea impactului socio-ecologic al activităților de exploatare** | | **Direcția strategică 6: Diminuarea impactului socio-ecologic al activităților de exploatare** | ||
- | | | //Deziderat: | + | | | // |
| **Direcția strategică 7: Susținerea valorificării superioare și multi-ciclice a lemnului** | | **Direcția strategică 7: Susținerea valorificării superioare și multi-ciclice a lemnului** | ||
- | | | //Deziderat: | + | | | // |
| **Direcția strategică 8: Asigurarea competitivității și legalității pe piața lemnului** | | **Direcția strategică 8: Asigurarea competitivității și legalității pe piața lemnului** | ||
- | | | //Deziderat: | + | | | //Piața lemnului este etică și competitivă, |
| **Direcția strategică 9: Dezvoltarea socio-economică a comunităților locale** | | **Direcția strategică 9: Dezvoltarea socio-economică a comunităților locale** | ||
- | | | //Deziderat: | + | | | // |
| **Direcția strategică 10: Asigurarea securității energetice pentru comunitățile vulnerabile** | | **Direcția strategică 10: Asigurarea securității energetice pentru comunitățile vulnerabile** | ||
- | | | //Deziderat: Deziderat: | + | | | // |
+ | |||
+ | |||
+ | ^ Grupul de lucru II – Schimbări climatice, biodiversitate și arii protejate, funcționalitatea și starea pădurilor | ||
+ | | **Direcția strategică 1: Consolidarea sistemului de management al rețelei naționale de arii protejate** | ||
+ | | | //Un sistem unitar de arii naturale protejate, reprezentativ pentru conservarea biodiversității, | ||
+ | | **Direcția strategica 2: Integrarea conservării biodiversității în managementul forestier** | ||
+ | | | // | ||
+ | | **Direcția strategică 3: Conservarea resurselor genetice** | ||
+ | | | // | ||
+ | | **Direcția strategică 4: Management adecvat pentru stabilitatea ecosistemelor forestiere** | ||
+ | | | // | ||
+ | | **Direcția strategică 5: Management adecvat pentru contribuția sectorului forestier la o economie neutrală climatic** | ||
+ | | | // | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ^ Grupul de lucru III – Reglementare și finanțare, administrație silvică, educație, cercetare și comunicare | ||
+ | | **Direcția strategică 1: Eficientizarea sistemului de educare, conștientizare și comunicare** | ||
+ | | | //Educația forestieră se face în mod sistematic pentru creșterea gradului de conștientizare al societății asupra problemelor de mediu// | ||
+ | | **Direcția strategică 2: Fundamentarea și evaluarea riguroasă a politicilor forestiere** | ||
+ | | | //Politica forestieră are obiective clare și transparente, | ||
+ | | **Direcția strategică 3: Eficientizarea cadrului de reglementare a sectorului** | ||
+ | | | //Cadru simplificat, | ||
+ | | **Direcția strategică 4: Eficientizarea și transparentizarea cadrului de administrare a pădurilor** | ||
+ | | | // | ||
+ | | **Direcția strategică 5: Profesionalizarea administrației silvice** | ||
+ | | | //O administrație silvică profesionistă, | ||
+ | | **Direcția strategică 6: Eficientizarea și transparentizarea sistemului de control al aplicării reglementărilor** | ||
+ | | | //Controlul exercitat de autoritate este eficient (urmărește problemele reale și importante) și transparent (se face după reguli corecte și explicite).// | ||
+ | | **Direcția strategica 7: Asigurarea legalității pe piața lemnului** | ||
+ | | | //Sistem eficient și transparent de evaluare, autorizare și punere în piață a lemnului bazat pe cerințele de europene de plasare a lemnului pe piață în scopul urmăririi legalității și trasabilității intrărilor.// | ||
+ | | **Direcția strategică 8: Creșterea rolului și a gradului de adaptare a cercetării în sectorul forestier** | ||
+ | | | //Cercetare aplicativă aduce beneficii evidente în practica forestieră, | ||
+ | | **Direcția strategică 9: Consultarea periodică și susținută a factorilor interesați** | ||
+ | | | // | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ~~META: | ||
+ | position = 001 | ||
+ | ~~ | ||
+ |