Opțiuni strategice pentru dezvoltarea politicii forestiere

Strategic options for forest policy development

Unelte utilizator

Unelte site


process:phase01:results

Diferențe

Aici sunt prezentate diferențele dintre versiunile selectate și versiunea curentă a paginii.

Link către această vizualizare comparativă

Ambele părți revizuirea anterioarăVersiuni anterioare
Urmatoarea versiune
Versiuni anterioare
process:phase01:results [2020/08/27 17:13] administratorprocess:phase01:results [2020/09/16 13:35] (curent) administrator
Linia 1: Linia 1:
-====== Rezultate consultare ======+====== Rezultate chestionar ======
  
-**Principiul coerenței legislative - **Cadrul de reglementare a sectorului forestier este simplu, armonizat, predictibil și eficient și permite o evaluare permanentă a eficacității implementării.+{{ :process:phase01:d02_sinteza_principii.pdf | Rezultate sintetice ale procesului de consultare publică privind principiile directoare (schiținițială)}}
  
-Sunteți de acord cu formularea acestui principiu?+{{ :process:phase01:d01_rezultate_generale_principii.pdf | Rezultate generale ale procesului de consultare publică privind principiile directoare}}
  
-  * **<color #22b14c>Da</color>**Text aldin**** - 73 participanți 
-  * ****Parțial**<color #ffaec9>Rose Highlighted Text</color>** - 30 participanți cu următoarele obiecții 
-    * Nu poate fi simplu (simplu nu înseamnă simplist) 
-    * Evaluarea eficacității ar trebui să fie un principiu separat (evaluarea eficaității ține de coerența dintre intenție și faptă, deci e necesară aici) 
-    * De adăugat stabilitatea la formularea actuală (predictibilitatea acoperă această cerință) 
-    * De adăugat adaptabilitatea la formularea actuală 
-    * De adăugat claritatea la formularea actuală 
-    * De adăugat alinierea europeană la formularea actuală (alinierea europeană este un principiu mai înalt, la nivelul întregii legislații românești) 
-    * De adăugat asumarea politică unanimă la formularea actuală (ar presupune interdicția inițiativei de amendare legislativă, ceea ce este nedemocratic) 
-  * ****Nu**<color #ed1c24>Red Highlighted Text</color>** - 33 participanți cu următorul argument 
-    * Cadrul actual de reglementare nu e coerent (principiile sunt reguli care trebuie respectate, deci aprecierile asupra situației actuale nu sunt obiectul acestei discuții) 
-  * ****Nu mă pronunț**<color #c3c3c3>Gray Colored Text</color>** - 10 participanți 
  
----- 
- 
-**Principiul respectului față de proprietate ** 
- 
-Stabilirea și implementarea instrumentelor de politică forestieră urmăresc consolidarea manifestării dreptului de proprietate. 
- 
-**Principiul asigurării stabilității ecosistemelor forestiere ** 
- 
-Politica forestieră urmărește creșterea rezilienței ecosistemelor forestiere și adaptarea la perturbațiile tot mai frecvente inclusiv în contextul schimbării climatice. 
- 
-**Principiul asigurării continuității serviciilor ecosistemice ** 
- 
-Gestionarea pădurilor se face cu asigurarea măsurilor tehnice necesare pentru asigurarea eficacității  funcționale și furnizării cu continuitate a serviciilor ecosistemice critice pentru societate. 
- 
-**Principiul reprezentativității în conservarea biodiversității ** 
- 
-Conservarea biodiversității este abordată prioritar prin arii naturale protejate reprezentative, proporțional cu gradul de periclitare a ecosistemelor și/sau speciilor, precum și prin măsuri specifice de conservare a biodiversității aplicate la nivel de arboret. 
- 
-**Principiul integrării nevoilor sociale ** 
- 
-Politica forestieră integrează nevoile societății și ale comunităților locale privind furnizarea bunurilor și serviciilor necesare dezvoltării regionale și de asigurare a unor condiții de muncă stabile. 
- 
-**Principiul viabilității și competitivității economice ** 
- 
-Politica forestieră susține stimularea competitivității sectorului forestier și furnizare către societate a bunurilor și serviciilor care să contribuie la o bioeconomie neutrală din punct de vedere climatic. 
- 
-**Principiul eficienței administrative ** 
- 
-Cadrul administrativ este simplu, eficient și competitiv pentru a stimula proprietarii și gestionarii de pădure să întreprindă activități concrete cu scopul de a îmbunătăți calitatea, productivitatea, vitalitatea și capacitatea de regenerare a pădurilor, indiferent de natura și mărimea proprietății. 
- 
-**Principiul prevalenței obligației de rezultat ** 
- 
-În evaluarea performanțelor sectorului forestier, obligația de rezultat este prevalentă obligației de procedură pentru a crea un cadru consistent de asumare a răspunderii de către entitățile/proprietarii din sector. 
- 
-**Principiul integrării intersectoriale ** 
- 
-Formularea obiectivelor strategice ale sectorului forestier se face cu luarea în considerare a politicilor sectoriale adiacente sectorului de la nivel internațional, european și național. 
- 
-**Principiul fundamentării științifice ** 
- 
-Deciziile politice, strategice și de management se bazează pe date robuste, fundamentate științific, ce reflectă provocările actuale de natură economică, socială și de mediu ale sectorului. 
- 
-**Principiul politicii participative ** 
- 
-Stabilirea instrumentelor politicii forestiere și evaluarea rezultatelor acestora se realizează cu implicarea transparentă și activă a tuturor factorilor interesați.  Sunteți de acord cu formularea acestui principiu? 
- 
-**Principiul transparenței ** 
- 
-Asigurarea unui sistem transparent care să asigure accesul publicului la informații actualizate, utile și relevante privind obiectivele de management forestier și implementarea acestora, pentru a încuraja educarea publicului larg și implicare acestuia. 
  
 ~~META: ~~META:
process/phase01/results.1598537609.txt.gz · Ultima modificare: 2020/08/27 17:13 de către administrator